jorge luis borges tarzı hikayecilik

2 Ekim 2009 Cuma

Bunu pek tabii ki türkiyede en iyi İhsan Oktay Anar yapıyor. Aslında belki de Borges tarzı hikayecilik diye bir şey yoktur literatürde, ben kıçımdan uydurdum. Ama bana göre var böyle bir şey.

Şimdi pek tabii ki Borges ustanın her kitabını okumadım. Okuyacağım ama, okunacaklar listeme eklendi hepsi. İlk olarak "Alçaklığın Evrensel Tarihi"ni okudum. Evet işte, o iç içe geçmiş olay örgüleri, kırk çeşit hikayeyi birbirinin kuyruğuna dolandırmadan bir bütünsellik içinde anlatabilmek, küçük ve önemsiz görünen her detayın aslında olayla çok önemli bir ilişkisinin bulunması...

Ben derim ki, Borges okuyun. Hatta İhsan Oktay da okuyun. Sonra neden en incir çekirdeği konularda saatlerce konuşabilen, sayfalarca yazabilen ben gibi bir insanın bir şey yazamadığını anlarsınız.

0 yorum:

babamın radyosu