nihayet nihavend

24 Aralık 2009 Perşembe

Efenim, uzun süredir ara verdiğim türk musikisi makamlarını tanıtma işine kaldığım yerden devam ediyorum. Fark ettiğiniz üzere bu işte bir sıra takip etmiyorum. 



Nihavent, çoğu kişi gibi benim de en sevdiğim makam. Yani nihavent bir başka. En sevdiğimiz, dertlendiğimiz, gülümsediğimiz şarkılar hep nihavent. Müzeyyen apla "unutturamaz seni hiçbir şey" dediği anda rakı bardağını masaya vurmayan bir fasıl dinleyicisi gösteremezsiniz bana. İnsanın içi fena olur. Ortamda rakı yoksa bile, rakı bardağı masaya vurulurmuş gibi bir hareket mutlaka yapılır. Aynı şey, "şarkılar seni söyler"de de olur.  O şarkı da benim şarkımdır hani. Bir gün annem telefonda söylemişti bana. Ay insana sevgilisi şarkı söylemez böyle be. Anneler bitane, bitane. 


 Peki bu makam nasıl bir makamdır dersek, efenim zor bir soru sormuş oluruz. Batı müziğinde bunun karşılığı sol minör gamı diyebiliriz. İnici-çıkıcı bir seyri vardır. Durağı rasttır efenim. Ah rast makamı da ne güzeldir, ne şirindir. Neyse, teknik konusu çok karmaşık bunun. Buselik kürdi, hicaz micaz karıştırıyorlar. Ben de anlamıyorum. Anlamadığım bir şeyi anlatmam da çok zor olur haliyle. 


Nihavend, yapı itibariyle batı musikisi enstrümanları ile icra edilmeye uygun bir makamdır. belki de ondan seviyorum ehehe. Tsm'nin de en güzel şarkıları elbette ki bu makamdadır. Az önce bahsettiklerimden başka, "gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar", Zeki Müren'den dinlemesi ayrı bir zevk olan "mihrabım diyerek", kalamışa her gidişimde söylediğim ve bana fena halde fenerbahçe sevgisini hatırlatan "bir tatlı huzur almaya geldik kalamıştan", "gizli aşk bu, söyleyemem derdimi kimseye" falan hep bu makamdadır. Dinledikçe dinleyesi geliyor insanın yahu! 


Karar verdim, sourberry beni dj olarak alınca bir gün nihavend gecesi yapacağım. Tüm bu şarkıları çalar, tsm severleri mest ederiz oley!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

O masada,o bardağı vurmuş kadar oldum.Şerefe...

c. sarıca dedi ki...

Sourberry'de dj'lik de gelmiş galiba. E o zaman bekliyoruz nihavend gecesini.

zipirinsan dedi ki...

ehehe, daha padawanım. beğenir de dicey ederlerse yapıcam söz.

babamın radyosu