David Sides ve piyano çalmak hakkında

30 Ağustos 2009 Pazar


Youtube da video avcılığı yaparken denk geldim videolarına. İnanılmaz yetenekli bir bir piyanist, inanılmaz güzel bir şarkıyı, sanki benim için çalıyordu. Mest oldum, eridim, bittim... Sonra araştırdım ettim, öğrendim ki bu siyahi arkadaşımızın adı David Sides imiş. Kendisi California Riverside'lı. Halen de orada ikamet ediyor sanırım, bilemeyeceğim. 10 yaşından beri piyano çalıyormuş, şu an 24 yaşındaymış. Umarım da bekardır. Hoş, aramızda okyanuslar varken bekar olmasının bana bir faydası yok ama, aşık oldum adama yahu!


Davidçim, r&b şarkılarının piyano coverlarını yaparak ünlenmiş. Kendisi kulaktan çalıyor, bu konu hakkında bir de kitap yazmış. Besteleri de var. 2 adet de albüm yapmış. Albumlerinde kendi bestelediği parçalar yok, yaptığı coverları albümleştirmiş. Ayrıca, düzenli olarak youtube a video yüklüyor, biz sevenlerini mestediyor. Kendisini twitter dan takip ediyorum, anladığıma göre de boğazına çok düşkün bir insan. Ay çok tatlı adam yaaa....

Davidçiğime özenip ben de piyano çalmaya karar verdim. Nasıl yaparım, bu yaştan sonra öğrenebilir miyim, çalmayı becerebilir miyim hiç bilmiyorum. Ama azmettim! Ekşi sözlükten olsun üniversiteden olsun liseden olsun ne kadar arkadaşım varsa beni destekliyor. Gaz vermek diyelim aslında biz buna. "aslansın sen, kaplansın, sen yaparsın, yürü be koçum" falan diye beni iyi bi gazladılar. Ben de gaza gelmeye hazırım zaten. Neyse, piyano fiyatlarını araştırdım önce. Araştırmaz olaydım:(

Bu piyano dediğimiz müzik aleti çok pahalı bir şeymiş. Zengin çalgısıymış anlayacağınız. Nerden bileyim yahu ben, televizyon harici biyerde piyano mu görmüşüm? Sesine hayranım evet ama, çalmaya heves etmemiştim. Küçükken keman çalmaya özenirdim ben. Hep bir kemanım olsun istemişimdir. Ama annem "Derslerini etkiler!!" diye aldırmadı bana bir keman. Flüt bile çalmama izin vermediler. Hatırlıyorum da, ben küçükken babam bana bir gitar almıştı. Tüm gün komşuların kafasını sikince, çareyi çöpe atmakta buldular. Çok ağlamıştım lan:'( Neyse, konu iyice dağıldı, piyano diyordum ben. Heh, piyano dediğimiz alet zengin oyuncağı imiş ve her önüne gelen bunu alamazmış. Ev alınacak fiyata piyanolar varmış.

Ucuzundan dandiğinden akustik bir duvar piyanosu takribi 2000tl imiş. Tabii benim bu kadar param yok. Daha öğrenciyiz abisi. Fakirim lan ben:'( Onun için bu piyano öğrenme hevesi iş bulup çalışmaya başladıktan sonraya kaldı. Evde piyano olmadan piyano öğrenilir mi bilemiyorum. Belki kursa falan giderim ama, pratik yapmadan zor bu işler.

Sevgili İhsan Oktay Anar 30 yaşından sonra kalkıp keman çalmayı öğrenebildiyse, ablam 30 yaşından sonra kalkıp ud çalmaya kastıysa, ben de öğrenirim anasını satayım dedim bu piyano işini. Yapacağım azmettim. Piyano çalmaya başlamadan önce, nota falan öğreneceğim. Kendimi müzikten uzak tutmazsam, bu hayalim bir sene içinde kaybolup gitmez. Ben de küçüklükten beri kurageldiğim bir müzik aleti çalma hayalimi gerçekleştiririm.

Çok bir şey istemiyorum ki ben! Sadece love in this club şarkısını çalabilecek kadar piyano öğreneyim yeter. Konser piyanisti olmak, ünlü olmak gibi hayallerim yok sonuçta. Ve merak edenler için David Sides'ın love in this club coverı geliyor:

http://www.youtube.com/watch?v=-f6kHN2_Gok

Azmettim öğreneceğim, öğrendiklerimi buradan paylaşacağım.

0 yorum:

babamın radyosu